úterý 5. listopadu 2013

Salát s opečenou cibulí a krůtími knedlíčky


Nebudu vám lhát. Můj dnešní oběd měl původně vypadat trochu (úplně) jinak :). Asi mám zase jednou kreativní den, takže výsledek má s původním záměrem jen málo společného, ale rozhodně to nedopadlo špatně. Aspoň jsem zase jednou objevila docela zajímavou chuťovou kombinaci, obměnu mého oblíbeného "šopáku", kterou určitě ještě někdy zopakuju.


Historie byla asi taková: Plánovala jsem vyrobit kuličky z krůtího masa. Že si k nim jako udělám nějakou brusinkovou omáčku, možná hranolky a trochu salátku. Ukoulela jsem koule, pekáč vymazala máslem, na něj naskládala tenké plátky cibule, na ně nandala koule a celé lehce zakapala olivovým olejem a dala grilovat do trouby. Cibuli jsem na spodek dala z důvodu, aby se koule nepřipekly a taky jsem předpokládala, že pustí šťávu a maso navoní. Jenže kuchyní se linula tak super vůně, že mi bylo líto opečenou cibuli jen tak vyhodit. Připravila jsem si proto základ na "šopák", který v poslední době dělám docela často, přimíchala do něj pár kousků opečené cibulky nakrájené na malinkaté kousíčky... a ono to bylo moc fajn!
 

Na krůtí knedlíčky (na 1 porci) budete potřebovat:
- cca 120 g z čerstvých krůtích prsních řízků (osobně se přimlouvám za použití čerstvého masa a jeho domácí zpracování místo mletého polotovaru!)
- špetku soli, špetku pepře, případně špetku sušeného česneku
- lžičku olivového oleje (+ trochu na zakápnutí před pečením)
- lžičku hořčice
- hrst čerstvé, jemně mleté strouhanky (ideálně z tmavého/grahamového pečiva)
- 1 malou nebo 1/2 velké cibule
- malý kousek balkánského sýru

Na salát (1 porce) budete potřebovat:
- 1 větší rajče
- kousek salátové okurky (zhruba stejné množství jako nakrájeného rajčete)
- kousek zelené papriky (stačí tak 1/3)
- lžičku olivového oleje
- špetku soli, špetku pepře

Postup:
1. Připravíme si masové knedlíčky: Umeleme si krůtí maso, přidáme k němu 1/2 až 1 lžičku olivového oleje, hořčici, lehce posolíme a opepříme. Směs rozdělíme zhruba na 5 částí a vytvoříme z nich malé placky.
2. Z balkánského sýru odkrojíme malé kostky (zhruba o necelém centimetru hrany). Položíme je na masové placky a uválíme koule, které nakonec velmi lehce obalíme v jemné strouhance.
3. Troubu si předehřejeme na 200 stupňů (použila jsem grilovací program). Připravíme si zapékací mísu, lehce ji vymažeme máslem, vyskládáme tenkými kolečky cibule, na ně položíme masové koule a celé zakápneme trochou olivového oleje (cca max 2 lžíce). Opékáme v troubě asi 20 minut, koule mezi tím alespoň dvakrát poobracíme.



4. Připravíme si salát: Do mísy dáme rajče, okurku a papriku - to vše nakrájené na malé kousíčky. Dochutíme solí a pepřem, přidáme trošinku oliv.oleje a promícháme.

5. Jakmile jsou koule hotové, dáme je z pekáčku bokem. Vybereme pár kousků upečené cibule (spíš měkčí středy) a nakrájíme na malé kousíčky. Přidáme do salátu a dobře promícháme.





6. Salát dáme na talíř nebo do servírovací misky, nahoru naskládáme masové knedlíčky, můžeme ozdobit zbylými křupavými kousky opečené cibule a čerstvou petrželkou. Podáváme s tmavým pečivem.

Taky se vám stává, že se chystáte vařit určité jídlo, ale vyjde vám z toho něco jiného? :)

5 komentářů:

  1. Muselo to být vynikající :)) Maso se mi snad podaří něčím nahradit, ale určitě to vyzkouším :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak, ty vegetariánuješ? Tak určitě nějaké robi si tam taky umím dost dobře představit :)

      Vymazat
  2. vyzera to uzasne!

    Pozyvam na giveaway o Gucci Rush 75ml, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoje recepty mě vždycky zvednou ze židle. Vždycky číhám, až vyjde nový článek, pak si ho vytisknu a uložím do svého "kuchařského receptu" a tam čeká na svou příležitost (už párkrát přišla) ;-). Skvělá jsi!

    Giveaway Starbucks

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...