pondělí 11. listopadu 2013

Hrušková sluníčka z tvarohového těsta


Jednu dobu jsem si moc oblíbila hřebeny z listového těsta plněné hruškami se skořicí, které mívali v Albertu. Přestože se po nich postupně slehla zem, když už tam někdy nakupuju, stejně se vždy chodím dívat k pultu se sladkým pečivem, jestli tam přeci jen jednou opět neobjevím vedle tvarohových a ořechových také svého oblíbence. Smůla. Jelikož jsem si o víkendu přivezla od našich plnou tašku tak akorát uzrálých hrušek a přemýšlela, jak bych se s jimi potěšila, vzpomněla jsem si právě na tyto "alberťácké" hřebeny. Listové těsto jsem doma bohužel neměla a s domácím se mi patlat nechtělo, tak jsem milé hrušky nacpala do těsta na tvarohové taštičky, které jsem už dělala tady.

Ingredience a postup tedy najdete u receptu na Tvarohové taštičky se špaldovou moukou. Tentokrát jsem jen dala o něco víc špaldové mouky a menší kus, i když docela zanedbatelně, másla. Ani jedno nebylo nijak výrazně poznat na chuti ani podobě. Množství mi vyšlo zhruba na dva plechy.

Na náplň budete potřebovat:
- 2-3 dobře uzrálé hrušky
- šťávu z půlky citronu
- lžíci hnědého cukru
- vrchovatou lžičku skořice

Postup:
1. Hrušky ledabyle oloupeme (nevadí, pokud tam sem tam zbudou i kousky slupek), nakrájíme na osminky, odstraníme jádřince a nakrájíme na malé kousíčky. Vložíme do misky, zalijeme citronovou šťávou a promícháme se skořicí a cukrem.


2. Tvarohové těsto si rozválíme na tenký plát (vždy si ho pro pohodlnost rozdělím na dvě části) a menší kulatou skleničkou nebo vykrajovátkem vykrajujeme kolečka - některá rovnou "vyloupneme", jiná nedokrojíme úplně a necháme je uvnitř plátu těsta (pozor, aby mezi kolečkama byly aspoň 0,5 cm mezery). Vykrojených a "nevykrojených" koleček by mělo být stejné množství.


3. Na nevykrojená kolečka dáme doprostřed maličko hrušek (pozor, nedávat tam moc tekutiny, kterou hrušky pustily, pak by to vytékalo ven). Vykrojená kolečka dlaní ještě trochu rozplácneme, překryjeme s nimi nevykrojená kolečka s náplní, zamačkáme okraje a znovu společně vykrojíme - vnikne nám malý "koblížek". Okraje ještě trochu namačkáme vidličkou - jednak se tím zpěvní, jednak tím vytvoříme sluníčkové "paprsky" na ozdobu. Každý kousek ještě 2-3 krát nařízneme ostrým nožem, aby kolečka při pečení nepopraskala.


4. Sluníčka dáme na plech vyložený pečícím papírem, lehce potřeme vajíčkem a pečeme na 180 stupňů zhruba 20-25 minut. Po vytažení můžete pocukrovat nebo obalit ve skořicovém cukru.


Jaký druh sladkého pečiva máte nejradši vy?

2 komentáře:

  1. Mňam, vypadají nádherně :))) Vyzkouším je :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuju ;-) musím říct, že od pondělka jsou i dnes krásně vláčné, možná ještě lepší, než hned čerstvé :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...