pondělí 18. listopadu 2013

Antichřipkový hruškovo zázvorový punč


V televizi se to hemží reklamami na kapky proti kašli a i já jsem si o víkendu nerada přiznala, že mi chladný listopadový vzduch začíná prolézat kostmi. Letos jsem se rozhodla nenechat nic náhodě (tj. do stavu, kdy už je opravdu nejhůř a jen tak něco nezabere) a zásobila se zázvorem, medem a citrony. Místo čaje klidně vyzkoušejte punč z hrušek (nebo třeba jablek, to je na vás...). Jestli opravdu funguje, zatím nedovedu posoudit, každopádně mě po příchodu z venku parádně prohřál a pořádně nakopl!


Na 2 porce (tj. 2 hrníčky) punče budete potřebovat:
- 2 až 3 měkké hrušky
- kousek kořene zázvoru
- půl citronu
- lžíci medu
- cca 3 hřebíčky
- špetku skořice (volitelné)
- 300 až 350 ml vody



Postup:
1. Hrušky omyjeme, oloupeme, vykrojíme jádřince, pokrájíme na menší kusy a dáme do mixeru. Ze zázvoru odkrojíme cca 0,5 cm tlusté kolečko, odstraníme slupku, rozkrojíme a přidáme k hruškám. Společně rozmixujeme na jemnou kaši.
2. Hruškovou směs se zázvorem přelijeme do malého rendlíku, dolijeme vodou do půl litru, přidáme hřebíček a špetičku skořice a promícháme. Zahřejeme a povaříme asi minutu, poté odstavíme z plotny a necháme zchladnout.
3. Jakmile už punč není úplně vřelý (tj. dostává se do pitelné teploty), vyndáme hřebíčky, přidáme citronovou šťávu a trochu medu podle chuti. Zamícháme a rozlijeme do hrníčků.


A jaký je váš "antichřipkový" recept?

2 komentáře:

  1. Vypadá nádherně :) Navíc antichřipkový se v téhle době skutečně hodí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si dělám poslední dobou zázvorový nápoj, který je opravdu skvělý na doplnění vitamínů i jako prevence nemocí.

    Nastrouhám si kousek zázvoru a dám do skleničky, oloupu si pomeranč a půl pomeranče vymačkám do skleničky a půlku tam nakrájím, přidám trochu medu a popřípadě trochu citronové šťávy a vše zaliju horkou vodou a je to ! :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...