neděle 6. října 2013

Tvarohové taštičky se špaldovou moukou

Tento recept jsem poprvé vyzkoušela letos na jaře, kdy jsem si poprvé přinesla z obchodu celozrnnou špaldovou mouku a přemýšlela, kam by se dala přimíchat. Špaldová mouka vyrobená z nešlechtěné pšenice je nejen zdravější než klasická bílá mouka (má více minerálů, bílkovin a údajně má příznivý vliv na imunitní systém), ale v těstech mi vyloženě chutná - má přirozeně nasládlou chuť, takže není potřeba dávat plnou dávku cukru, a navíc těstu dodá i zlatavější barvu. Nikdy jí nedávám plnou dávku, ale raději míchám s bílou moukou (stejně jako u jiných celozrnných) a taky je potřeba myslet na to, že celozrnná špaldová mouka natahuje více vody, takže je potřeba tomu trochu přizpůsobit i množství tekutin v těstě.

Přídavek špaldové mouky se mi osvědčil dokonce i v případě pizzy, ovšem tyto tvarohové taštičky hodnotím jako zcela bezkonkurenční. Recept na ně už jsem rozdala všude možně po rodině a kamarádkách - proto se s ním chci podělit i zde na blogu.


Na těsto budete potřebovat:
200 g změklé Hery
120 g hnědého cukru
250 g plnotučného tvarohu (používám ten ve vaničce)
300 g mouky (dávám polohrubou a celozrnnou špaldovou v poměru 1:1)
špetka soli

Na ořechovou náplň:
100 g jadérek vlašských ořechů
100 g másla
75 g cukru moučky
2 žloutky
pár rozdrcených piškotů
trošku rumu na "navonění"
(jako náplň je ovšem možné použít například i hustý ovocný džem nebo povidla)

Postup:
1. Smícháme dohromady ingredience na těsto - mělo by být nelepivé, přitom vláčné a dobře tvarovatelné.
2. Připravíme si náplň: Ořechy rozemeleme nadrobno. V rendlíku necháme rozpustit máslo a v něm opražíme ořechy s cukrem. Směs necháme trochu vychladnout, teprve poté do něj přimícháme žloutky a nadrcené piškoty (směs se tím lépe spojí, ale nesmí jich být moc).
3. Těsto vyválíme na plát silný asi 0,5 cm a vykrajujeme z něj kolečka (já k tomu použila klasickou velkou Ikea sklenici :) - ovšem kdo chce, může si udělat klidně čtverečky). Na každé kolečko položíme vrchovatou lžičku náplně a přeložíme. Okraje nejprve lehce zamačkáme prstem - poté jsem si pomohla vidličkou, kterou jsem do okrajů namačkala vroubky (nebojte se přitlačit!). Moje mamka na to má dokonce speciální "taštičkové" udělátko, ale já si v pohodě vystačím i s tou vidličkou.
4. Vyskládáme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme vajíčkem a pečeme cca 20 minut na 180 stupňů.

Používáte ve své kuchyni špaldovou mouku? Kam ji rádi přidáváte?





2 komentáře:

  1. mnam, opäť dalšia dobrota. Tvarohove veci ja možem. A špaldovu muku mám rada, už som zopárkrát z nej piekla koláčiky. Tak som nový čitatel :)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...